Organisatie

Zaalreservaties

Studentenhuis De Therminal

Als bestuurslid van een vereniging kunt u op deze pagina de bestaande zaalreservaties raadplegen en er nieuwe aanmaken. DSA beheert de periodes waarin je met je vereniging de verschillende zalen kunt reserveren. Een overzicht van deze reservatieperiodes vind je op het dashboard van je vereniging.

Verenigingen kunnen de verschillende zalen van studentenhuis De Therminal reserveren om er hun activiteiten te laten doorgaan. Deze zalen zijn vaak maanden op voorhand reeds volboekt.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van de zalen, zoals vermeld op het aanvraagformulier. Raadpleeg ook zeker eens het Therminal Huisreglement om op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden en afspraken. Inbreuk op het huisreglement kan leiden tot een verbod op het gebruik van alle lokalen in het studentenhuis voor de rest van het academiejaar.

De studentenbeheerder en de secretaris kunnen indien nodig steeds een ander lokaal toewijzen.

Verenigingen staan zelf in voor de opkuis na een evenement. Bij een evenement met voedsel is het zeker nodig om zelf poetsmateriaal te voorzien.

Zalen

FI-nummer
27.06.100.005
Capaciteit (staand)
360 Personen
Capaciteit (zittend)
150 Personen
Oppervlakte zaal
250 m²
Stoelen
125
Tafels
40
Verdieping
gelijkvloers
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Beamer met HDMI-aansluiting
  • Geluidsversterking
  • Frigo

Informatie omtrent apparatuur Podiumzaal

Volgende zaken zijn niet standaard aanwezig

  • USBC-aansluiting of adapter
  • Microfoon
  • Pointer
  • HDMI-verlengstuk
  • Verlengkabels

Algemene regels apparatuur

  • Maak enkel gebruik van de knoppen vermeld op in deze uitleg.
  • Vermijd het uittrekken van de HDMI-kabel.
  • Wees geduldig; het systeem vereist enige tijd om op te starten.

Gebruiksaanwijzing apparatuur Podiumzaal

Algemene stappen apparatuur

Activeer volgende elementen:

  • Sennheiser, links bovenaan
  • CP1200: Power, rechts bovenaan
  • Zwart volume display, powerknop: rechts midden

Gebruik beamer

Beamer is uitgeschakeld, OFF = Rood

Beamer aanzetten

  1. Volgende stappen op witte Extron display
    • Druk de ON toets in
    • Wacht tot het lichtje ophoudt met knipperen
    • Druk op de rechtse knop bovenaan
    • Druk op laptop knop rechts
  2. Volgende stappen op zwarte Extron display
    • HDMI laptop: druk op input 2
  3. Sluit de HDMI-kabel aan

Beamer staat aan, ON = Rood

Gebruik geluidsaansluiting

Audio enkel mogelijk via HDMI/beamer

  • Zie algemene stappen en gebruik beamer
  • Volume icoon laptop = Extron HDMI

Witte Extron display

  • Volume = volledig

Zwart volume display

  • Powerknop = aan
  • Geen knoppen indrukken

Gebruik microfoon

  • Zie algemene stappen

Zwart volume display

  • Loopmicro: input mic 1 of 2
    • Enkel hierbij volumes aanpassen
  • Loopmicro = loopmic
    • Enkel hierbij volumes aanpassen
  • Zorg dat de juiste knop is ingedrukt

Gebruik stroomverdeler

  • Sluit de hoofdkabel aan op de verdeler
  • Zorg dat de hoofdschakelaar naar boven staat
  • Wit venster met aan rechterkant grote hoofdschakelaar
  • Zorg dat de benodigde deelschakelaars naar boven staan
  • 2 rijen van blauwe deelschakelaars

Na gebruik

  • Schakelaars terug uit
  • Kabel uit en terugleggen
  • Alles op zijn plaats zetten

Hulp nodig?

Ga langs tijdens de permanentie-uren of mail naar dsa@ugent.be.
FI-nummer
27.06.120.002B
Capaciteit (staand)
180 Personen
Capaciteit (zittend)
138 Personen
Oppervlakte zaal
180 m²
Stoelen
80
Tafels
77
Verdieping
2e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Beamer met VGA- & HDMI-aansluiting
  • Geluidsversterking
  • Frigo

Informatie omtrent apparatuur Trechterzaal

Volgende zaken zijn niet standaard aanwezig

  • USBC-aansluiting of adapter
  • Microfoon
  • Pointer
  • HDMI-verlengstuk
  • Verlengkabels

Algemene regels apparatuur

  • Maak enkel gebruik van de knoppen vermeld op in deze uitleg.
  • Vermijd het uittrekken van de HDMI-kabel.
  • Wees geduldig; het systeem vereist enige tijd om op te starten.

Gebruiksaanwijzing apparatuur Trechterzaal

Gebruik beamer

Beamer is uitgeschakeld, OFF = Rood

Beamer aanzetten

  1. Volgende stappen op witte Extron display
    • Druk de ON toets in
    • Wacht tot het lichtje ophoudt met knipperen
    • Druk op de rechtse knop bovenaan
    • Druk op laptop knop rechts
  2. Volgende stappen op zwarte Extron display
    • HDMI laptop: druk op input 2
  3. Sluit de HDMI-kabel aan

Beamer staat aan, ON = Rood

Hulp nodig?

Ga langs tijdens de permanentie-uren of mail naar dsa@ugent.be.
FI-nummer
27.06.110.005
Capaciteit (staand)
190 Personen
Capaciteit (zittend)
50 Personen
Oppervlakte zaal
100 m²
Stoelen
55
Tafels
40
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Frigo
FI-nummer
27.06.110.006
Capaciteit (staand)
110 Personen
Capaciteit (zittend)
34 Personen
Oppervlakte zaal
65 m²
Stoelen
50
Tafels
20
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met HDMI-aansluiting
  • Frigo
FI-nummer
27.06.110.003
Capaciteit (staand)
40 Personen
Capaciteit (zittend)
20 Personen
Oppervlakte zaal
20 m²
Stoelen
25
Tafels
15
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Nee

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met VGA- & HDMI-aansluiting
FI-nummer
27.06.115.002
Capaciteit (staand)
40 Personen
Capaciteit (zittend)
20 Personen
Oppervlakte zaal
20 m²
Stoelen
25
Tafels
15
Verdieping
2e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Nee

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met VGA- & HDMI-aansluiting

Universiteit Gent

Studentenverenigingen kunnen universitaire lokalen, die niet in het studentenhuis gesitueerd zijn reserveren via TimeEdit. Deze reservatie moet minstens 3 weken op voorhand gebeuren. Er wordt geen huurprijs aangerekend voor het gebruik van de lokalen, tenzij na 22 uur voor de overuren van de huisbewaarders. In geval van schade worden de kosten aangerekend. Overuren en en kosten worden gefactureerd naar het adres dat op het reservatieformulier vermeld wordt.

Materiaalreservaties

Studentenhuis De Therminal

De Dienst StudentenActiviteiten heeft een kleine stock aan materiaal dat uitgeleend kan worden aan verenigingen. Als bestuurslid van een vereniging kan u hier het aanbod en beschikbaarheid van materiaal bekijken en reservaties aanvragen.

Studentenhuis De Therminal beschikt over multimedia-apparatuur dat ontleend kan worden. Het materiaal dient steeds apart aangevraagd te worden op deze pagina. Let op: de apparatuur dient steeds tijdens de openingsuren van het DSA secretariaat opgehaald te worden en de volgende dag voor de middag tijdens de openingsuren teruggebracht te worden.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van het materiaal, zoals beschreven in het Reglement voor materiaalreservaties en Cambio (artikel 1).

Universiteit Gent

De erkende studentenverenigingen kunnen ook tentoonstellingsmateriaal (kuipstoelen, klapstoelen, (cocktail)tafels, tafelnappen, verlichting, verlengkabels, spreekgestoelte,...) ontlenen bij de dienst tentoonstellingen van de Universiteit Gent, daarvoor kom je gewoon eens langs op het secretariaat van de DSA of contacteert u ons via email. Opgelet: reserveer hier zeker op tijd, je concurreert met de voltallige Universiteit.

Externe uitleendiensten

Uitleenpunt Stad Gent

Stad Gent beschikt over een gratis uitleenpunt voor publieke, niet-commerciële activiteiten die doorgaan op Gents grondgebied. Na het aanmaken van een account voor de vereniging kan er materiaal gereserveerd worden in hun online webshop. Opgelet: een account aanmaken op deze site kan enkele dagen duren, doe dit zeker op tijd.

Uitleendienst Oost-Vlaanderen

Provincie Oost-Vlaanderen beschikt over een uitleendienst waar allerhande materiaal gehuurd kan worden tegen lage kostprijs. Na het aanmaken van een account voor de vereniging kan er materiaal gereserveerd worden in hun online webshop.

Drankenstock

In De Therminal is het mogelijk om een drankenstock te gebruiken die drank ter beschikking stelt voor erkende verenigingen. Aan de vereniging die gebruik maakt van de drankenstock, wordt de gebruikte drank gefactureerd. Het leeggoed wordt niet aangerekend.

Er is een aparte drankenstock voorzien die gereserveerd kan worden via het zalenreservatiepaneel, mits motivatie.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van De Therminal drankenstock, zoals beschreven in het Therminal Huisreglement (artikel 8).

Prijslijsten

Drankenstock

Drank Prijs per stuk Prijs per bak aantal per bak
Ice Tea € 0,900 €21.600 24
Jupiler € 0,900 €21.600 24
Bruiswater € 0,300 €7.200 24
Plat water € 0,300 €7.200 24
Cola-Zero € 0,800 €19.200 24
Sportzot € 0,500 €12.000 24
Coca-Cola € 0,800 €19.200 24

Cambio

Verenigingen kunnen een poolkaart aanvragen waarmee zij een wagen kunnen huren bij Cambio. De poolkaart wordt aangevraagd door een bestuurslid via onderstaand formulier of via mail met vermelding van volgende gegevens:

  • Naam vereniging
  • Datum
  • Uren
  • Type wagen
  • Standplaats (deze kan hier gevonden worden)
  • Gegevens van een contactpersoon

Het type wagen en de standplaats mogen een voorkeur zijn, en hoeven dus niet exact door gegeven te worden. De precieze prijzen kunnen op de Cambio-website teruggevonden worden, in de COMFORT kolom. De totale prijs is dan de huurprijs gecombineerd met de kilometerprijs. De poolkaart kan dan de dag zelf of de dag ervoor tijdens de permanentie-uren opgehaald worden. De verantwoordelijkheid bij ongevallen en dergelijke zaken ligt bij de bestuurder. Deze kosten worden automatisch verrekend en opgestuurd via factuur.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels omtrent het huren van een wagen, zoals beschreven in het Reglement voor materiaalreservaties en Cambio (artikel 2).

Chauffeur

Een Cambio chauffeur aanvragen kan je doen door op de onderstaande link te drukken en het formulier in te vullen. Het DSA-team zal er dan voor zorgen dat de chauffeur correct geregistreerd word bij Cambio.