Organisatie

Zaalreservaties

Studentenhuis De Therminal

Als bestuurslid van een vereniging kunt u via onderstaande knop de bestaande zaalreservaties raadplegen en er nieuwe aanmaken. DSA beheert de periodes waarin je met je vereniging de verschillende zalen kunt reserveren. Een overzicht van deze reservatieperiodes vind je op het dashboard van je vereniging.

Overzicht zaalreservaties

Verenigingen kunnen de verschillende zalen van studentenhuis De Therminal reserveren om er hun activiteiten te laten doorgaan. Deze zalen zijn vaak maanden op voorhand reeds volboekt. Indien een zaal reeds gereserveerd is door een andere vereniging kan je die toevoegen aan je verlanglijstje en dan houden we je op de hoogte wanneer deze toch nog beschikbaar wordt.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van de zalen, zoals vermeld op het aanvraagformulier. Raadpleeg ook zeker eens het Therminal Huisreglement om op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden en afspraken. Inbreuk op het huisreglement kan leiden tot een verbod op het gebruik van alle lokalen in het studentenhuis voor de rest van het academiejaar.

De studentenbeheerder en de secretaris kunnen indien nodig steeds een ander lokaal toewijzen.

Verenigingen staan zelf in voor de opkuis na een evenement. Bij een evenement met voedsel is het zeker nodig om zelf poetsmateriaal te voorzien.

Zalen

FI-nummer
27.06.100.005
Capaciteit (staand)
360 Personen
Capaciteit (zittend)
150 Personen
Oppervlakte zaal
250 m²
Stoelen
125
Tafels
40
Verdieping
gelijkvloers
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Beamer met HDMI-aansluiting
  • Geluidsversterking
  • Frigo
  • Spreekgestoelte

Informatie omtrent apparatuur Podiumzaal

Volgende zaken zijn niet standaard aanwezig

  • USBC-aansluiting of adapter
  • Microfoon
  • Pointer
  • HDMI-verlengstuk
  • Verlengkabels

Algemene regels apparatuur

  • Maak enkel gebruik van de knoppen vermeld op in deze uitleg.
  • Vermijd het uittrekken van de HDMI-kabel.
  • Wees geduldig; het systeem vereist enige tijd om op te starten.

Gebruiksaanwijzing apparatuur Podiumzaal

Algemene stappen apparatuur

Activeer volgende elementen:

  • Sennheiser, links bovenaan
  • CP1200: Power, rechts bovenaan
  • Zwart volume display, powerknop: rechts midden

Gebruik beamer

Beamer is uitgeschakeld, OFF = Rood

Beamer aanzetten

  1. Volgende stappen op witte Extron display
    • Druk de ON toets in
    • Wacht tot het lichtje ophoudt met knipperen
    • Druk op de rechtse knop bovenaan
    • Druk op laptop knop rechts
  2. Volgende stappen op zwarte Extron display
    • HDMI laptop: druk op input 2
  3. Sluit de HDMI-kabel aan

Beamer staat aan, ON = Rood

Gebruik geluidsaansluiting

Audio enkel mogelijk via HDMI/beamer

  • Zie algemene stappen en gebruik beamer
  • Volume icoon laptop = Extron HDMI

Witte Extron display

  • Volume = volledig

Zwart volume display

  • Powerknop = aan
  • Geen knoppen indrukken

Gebruik microfoon

  • Zie algemene stappen

Zwart volume display

  • Loopmicro: input mic 1 of 2
    • Enkel hierbij volumes aanpassen
  • Loopmicro = loopmic
    • Enkel hierbij volumes aanpassen
  • Zorg dat de juiste knop is ingedrukt

Gebruik stroomverdeler

  • Sluit de hoofdkabel aan op de verdeler
  • Zorg dat de hoofdschakelaar naar boven staat
  • Wit venster met aan rechterkant grote hoofdschakelaar
  • Zorg dat de benodigde deelschakelaars naar boven staan
  • 2 rijen van blauwe deelschakelaars

Na gebruik

  • Schakelaars terug uit
  • Kabel uit en terugleggen
  • Alles op zijn plaats zetten

Hulp nodig?

Ga langs tijdens de permanentie-uren of mail naar dsa@ugent.be.
FI-nummer
27.06.120.002B
Capaciteit (staand)
180 Personen
Capaciteit (zittend)
138 Personen
Oppervlakte zaal
180 m²
Stoelen
80
Tafels
77
Verdieping
2e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Beamer met VGA- & HDMI-aansluiting
  • Geluidsversterking
  • Frigo

Informatie omtrent apparatuur Trechterzaal

Volgende zaken zijn niet standaard aanwezig

  • USBC-aansluiting of adapter
  • Microfoon
  • Pointer
  • HDMI-verlengstuk
  • Verlengkabels

Algemene regels apparatuur

  • Maak enkel gebruik van de knoppen vermeld op in deze uitleg.
  • Vermijd het uittrekken van de HDMI-kabel.
  • Wees geduldig; het systeem vereist enige tijd om op te starten.

Gebruiksaanwijzing apparatuur Trechterzaal

Gebruik beamer

Beamer is uitgeschakeld, OFF = Rood

Beamer aanzetten

  1. Volgende stappen op witte Extron display
    • Druk de ON toets in
    • Wacht tot het lichtje ophoudt met knipperen
    • Druk op de rechtse knop bovenaan
    • Druk op laptop knop rechts
  2. Volgende stappen op zwarte Extron display
    • HDMI laptop: druk op input 2
  3. Sluit de HDMI-kabel aan

Beamer staat aan, ON = Rood

Hulp nodig?

Ga langs tijdens de permanentie-uren of mail naar dsa@ugent.be.
FI-nummer
27.06.110.005
Capaciteit (staand)
190 Personen
Capaciteit (zittend)
50 Personen
Oppervlakte zaal
100 m²
Stoelen
55
Tafels
40
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • Frigo
FI-nummer
27.06.110.006
Capaciteit (staand)
110 Personen
Capaciteit (zittend)
34 Personen
Oppervlakte zaal
65 m²
Stoelen
50
Tafels
20
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Ja

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met HDMI-aansluiting
  • Frigo
FI-nummer
27.06.110.003
Capaciteit (staand)
40 Personen
Capaciteit (zittend)
20 Personen
Oppervlakte zaal
20 m²
Stoelen
25
Tafels
15
Verdieping
1e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Nee

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met VGA- & HDMI-aansluiting
FI-nummer
27.06.115.002
Capaciteit (staand)
40 Personen
Capaciteit (zittend)
20 Personen
Oppervlakte zaal
20 m²
Stoelen
25
Tafels
15
Verdieping
2e verdieping
Kan gereserveerd worden
Ja
Bereikbaar voor rolstoelgebruikers
Nee

Vast aanwezige apparatuur

  • TV met VGA- & HDMI-aansluiting

Universiteit Gent

Studentenverenigingen kunnen universitaire lokalen, die niet in het studentenhuis gesitueerd zijn reserveren via TimeEdit. Deze reservatie moet minstens 3 weken op voorhand gebeuren. Er wordt geen huurprijs aangerekend voor het gebruik van de lokalen, tenzij na 22 uur voor de overuren van de huisbewaarders. In geval van schade worden de kosten aangerekend. Overuren en en kosten worden gefactureerd naar het adres dat op het reservatieformulier vermeld wordt.

Materiaalreservaties

Studentenhuis De Therminal

De Dienst StudentenActiviteiten heeft een kleine stock aan materiaal dat uitgeleend kan worden aan verenigingen. Als bestuurslid van een vereniging kan u hier het aanbod en beschikbaarheid van materiaal bekijken en reservaties aanvragen.

Studentenhuis De Therminal beschikt over multimedia-apparatuur dat ontleend kan worden. Het materiaal dient steeds apart aangevraagd te worden op deze pagina. Let op: de apparatuur dient steeds tijdens de openingsuren van het DSA secretariaat opgehaald te worden en de volgende dag voor de middag tijdens de openingsuren teruggebracht te worden.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van het materiaal, zoals beschreven in het Huisreglement van de Therminal (artikel 8).

Universiteit Gent

De erkende studentenverenigingen kunnen ook tentoonstellingsmateriaal (kuipstoelen, klapstoelen, (cocktail)tafels, tafelnappen, verlichting, verlengkabels, spreekgestoelte,...) ontlenen bij de dienst tentoonstellingen van de Universiteit Gent, daarvoor kom je gewoon eens langs op het secretariaat van de DSA of contacteert u ons via email. Opgelet: reserveer hier zeker op tijd, je concurreert met de voltallige Universiteit.

Externe uitleendiensten

Uitleenpunt Stad Gent

Stad Gent beschikt over een gratis uitleenpunt voor publieke, niet-commerciële activiteiten die doorgaan op Gents grondgebied. Na het aanmaken van een account voor de vereniging kan er materiaal gereserveerd worden in hun online webshop. Opgelet: een account aanmaken op deze site kan enkele dagen duren, doe dit zeker op tijd.

Uitleendienst Oost-Vlaanderen

Provincie Oost-Vlaanderen beschikt over een uitleendienst waar allerhande materiaal gehuurd kan worden tegen lage kostprijs. Na het aanmaken van een account voor de vereniging kan er materiaal gereserveerd worden in hun online webshop.

Drankenstock

In De Therminal is het mogelijk om een drankenstock te gebruiken die drank ter beschikking stelt voor erkende verenigingen. Aan de vereniging die gebruik maakt van de drankenstock, wordt de gebruikte drank gefactureerd. Het leeggoed wordt niet aangerekend.

Er is een aparte drankenstock voorzien die gereserveerd kan worden via het zalenreservatiepaneel, mits motivatie.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels voor gebruik van De Therminal drankenstock, zoals beschreven in het Therminal Huisreglement (artikel 8).

Prijslijsten

Drankenstock

Drank Prijs per stuk Prijs per bak aantal per bak
Ice Tea € 0,900 €21.600 24
Jupiler € 0,900 €21.600 24
Bruiswater € 0,300 €7.200 24
Plat water € 0,300 €7.200 24
Cola-Zero € 0,800 €19.200 24
Coca-Cola € 0,800 €19.200 24

Cambio

DSA stelt het gebruik van deelwagens via Cambio ter beschikking aan erkende studentenverenigingen. Chauffeurs die de Cambiowagens zullen gebruiken, dienen geregistreerd te worden op het controlepaneel. DSA verwerkt deze aanvragen en registreert de bestuurders bij Cambio. Verenigingen kunnen achteraf zelf via de Cambio-app reservaties indienen. Hun verbruik wordt maandelijks aan hen gefactureerd.

De precieze prijzen kunnen op de Cambio-website teruggevonden worden, in de COMFORT kolom. De totale prijs is dan de huurprijs gecombineerd met de kilometerprijs. De verantwoordelijkheid bij ongevallen en dergelijke zaken ligt bij de bestuurder. Deze kosten worden automatisch verrekend en opgestuurd via factuur.

Evenementen organiseren

Een goede voorbereiding leidt tot een succesvol evenement: denk vooraf niet enkel na over datum, locatie en praktische organisatie, maar ook over aankleding, bekendmaking en eventuele financiering.

Wil je een activiteit of evenement organiseren aan de UGent? Voor je van start gaat, zijn er een aantal zaken waarover je best eens nadenkt:

  • Doelgroep. Voor wie is jouw activiteit bedoeld? Wie wil je bereiken? Hoe ga je jouw doelgroep bereiken? En voor wie is jouw activiteit niet of minder bedoeld?
  • Doelstelling. Waarom organiseer je deze activiteit? Wat wil je er mee bereiken?
  • Format. Is het organiseren van een activiteit de beste manier om jouw doel te bereiken? Zijn er andere formats of kanalen die je graag wilt inzetten?

Van zodra je een antwoord weet op bovenstaande vragen, kun je van start gaan.

Datum en locatie van je activiteit

Leg datum en tijdstip van je activiteit vast in overleg met de betrokkenen. Hou eventueel rekening met wat je weet over de agenda en gewoontes van je doelgroep.

Meer informatie over reservatie via TimeEdit vind je op de interne pagina Reservatie UGent-infrastructuur voor activiteiten.

Organiseer je een online activiteit? Check dan zeker deze link: online presenteren (The Floor is Yours)

Praktische organisatie

Veiligheid

Ongeacht of je nu een indoor of outdoor evenement organiseert, veiligheid is altijd een belangrijk aspect om rekening mee te houden. Voor grotere evenementen moet je op voorhand contact opnemen met noodplanning@ugent.be.

Bekijk zeker deze link voor meer veiligheid op evenementen.

Duurzaamheid

Wil je een evenement duurzaam organiseren? Deze richtlijnen voor duurzame events kunnen je op weg helpen.

Catering

Overzicht mogelijkheden:

Vragen? Contacteer een boekingsverantwoordelijke: auditoria@ugent.be

Toegang

Contacteer de verantwoordelijke van je locatie i.v.m. praktische afspraken:

Techniek

Technische ondersteuning is mogelijk in een beperkt aantal zalen. Niet alle zalen zijn uitgerust voor hybride activiteiten. Meer info vind je op TimeEdit.

Wil je draadloos internet (wifi)? vraag tijdig een UGent guest account aan.

Materiaal

Heb je extra materiaal nodig?

Fotograaf

Heb je een fotograaf nodig? Contacteer communicatie@ugent.be voor contactgegevens fotografen.

Verzekeringen

Ben je in orde met de verzekeringen?

Veiligheid en Permanentie

Je kunt bij het PermanentieCentrum 24u/24 terecht voor noodsituaties zoals:

  • Bedreiging van personen, brand, ontploffing, bommelding
  • Medisch noodgeval, ongeval met gevaarlijke stoffen
  • Elektrische pannes, wateroverlast, geblokkeerde lift
  • Milieuvervuiling

Promoten van je activiteit

Nieuws of informatie via de kanalen van de UGent verspreiden: check www.ugent.be/communicatievraag.

Ontleen promotiemateriaal zoals beachflags, rollups,.. of het UGent-springkasteel!